הטלפון האישי שלנו הפך כבר מזמן ליותר מאשר אמצעי לביצוע שיחות. בזה אנחנו לא מחדשים לכם כלום. אבל היום הוא לא רק אמצעי לקבלת מידע, לשיפור איכות החיים שלנו באמצעים טכנולוגיים ולביצוע אינספור פעולות שבעבר היינו עושים רק דרך המחשב (או בכלל לא): היום זהו גם אמצעי פרסומי לכל דבר, ואת זה אפשר לראות במאות ההודעות שאנחנו נחשפים אליהן מדי יום דרך הסמארטפון. ויש אמצעי פרסומי נוסף שפועל דרך הסמארטפון: דיוור SMS לעסקים. זה הזמן להבין במה מדובר.

לשלוח SMS – ולדעת שהמסר התקבל

חשבו על עצמכם לרגע: איך אתם מתייחסים להודעת וואטסאפ, למשל, או להודעה בפייסבוק מסנג’ר – ואיך אתם מתייחסים להודעת SMS (מסרון)? רוב האנשים רואים ב-SMS, אולי כשריד אחרון לתקופה של המכשירים הניידים ה’פרהיסטוריים’, הודעה חשובה מגורם חשוב ולכן כדאי ורצוי לענות לה.

למעשה, הנתונים מראים שלפחות 90% מהאנשים פותחים את הודעות ה-SMS שהם מקבלים, וזה בעולם שבו ה’סינון’ של הודעות הוא דבר די נפוץ – הודעות באפליקציות השונות, כמובן. משום מה, המסרון ממשיך להיות אחת ההודעות היחידות שאנחנו בודקים תמיד.

הנתון החשוב הזה הוא נתון משמעותי עבור בעלי העסקים: אם הם יודעים שיש אמצעי מסוים שעובד תמיד, שהלקוח נחשף אליו בכמה גבוהה ושברוב המקרים יגרום לו לפתוח הודעות מהעסק – אותו עסק חייב להשתמש בו. וזה מה שעושים עסקים רבים כיום.

ניהול רשימות אדירות של לקוחות – לצד שליחה פשוטה ומהירה

אם אתם בעלי עסקים, תשמחו לדעת כי דיוור SMS לעסקים הוא שירות מפותח מאוד היום. אפשר כיום לשלוח SMS לאלפי לקוחות בלחיצת כפתור אחת, ולכלול בה מסרים שיווקיים שונים. היתרון הגדול הוא שבהתאם לחוק, אתם יכולים לשלוח הודעות שכאלו רק ללקוחות שהסכימו לכך, מה שאומר שאתם נחשפים ללקוחות שמחכים למידע מכם. זהו המצב הטוב ביותר לעסק.

שליחת SMS

היתרונות שלהם זוכה העסק בזכות אמצעי הדיוור הזה רבים:

  • שליחה מרובה בקלות
  • העברת מסרים וניהול קשר ישיר עם כל לקוח ולקוח
  • אפשרות לניהול השליחה (להקפיד כי אדם שקיבל הודעה לאחרונה, לא יקבל אחת נוספת)
  • שליחה שנתפסת כאישית
  • סיכוי גבוה מאוד לפתיחת ההודעה ולקריאתה על ידי הלקוח
  • אפשרות לניהול שיחה עם הלקוח באמצעות SMS
  • אפשרות לשליחת הודעות אישיות ומסרים אישיים.

המערכות אשר מציעות דיוור SMS לעסקים מאפשרות להם לנהל את הקשר הישיר והקרוב ביותר עם הלקוח, אולי אף יותר מהקשר האישי שניתן כיום דרך עמודי פייסבוק של עסקים. מעמדו של המסרון, ה-SMS, הופך אותו ליעיל מאוד מבחינה שיווקית.

SMS בודד – לקידום העסק

כיום יש הרבה דרכים לקדם ולפרסם עסקים:

אבל גם SMS זה אמצעי שיווק לכל דבר! חשוב להבין את כוחו של המסרון הזה בקידום העסק ובחשיפתו: עסקים אשר מנהלים רשימת תפוצה דרך מסרונים מקיימים קשר ישיר עם אלפי לקוחות, ומעבירים להם מידע חשוב שכנראה לא ייחשפו אליו בדרכים אחרות.

חשבו על דיוור אלקטרוני (דרך המייל), על הודעה כללית בפייסבוק או על שיחת טלפון: ברוב המקרים, האפשרויות הללו יגרמו לכך שהלקוח לא יפנים את המסר, במקרה הטוב, ובמקרה הרע – ייחשבו מבחינתו למטרידות. עסקים רבים מנסים לפעול בדרך הזו, וגם עושים זאת, אך הם מגלים מהר מאוד שהשיטה הזו לא יעילה עבורם.

ה’קסם’ של הודעות ה-SMS הוא ביכולת שלהן לחדור את חומת המגן של הלקוח, שאותה הוא מציב בפני כל פנייה פרסומית למעשה, ולהעביר לו מסר מדויק, חשוב ופרסומי – אך כזה שיכול גם להועיל לו – מבלי להיתפס כמציק, כמטריד או כמעצבן.

דיוור SMS לעסקים מאפשר להם לשלוח ללקוח כל מסר באשר הוא, ולדעת שהמסר ייקרא – וגם יישמר בטלפון למקרה הצורך. הלקוח, שבוודאי הפנים את המסר בצורה כלשהי, משום שקרא אותו והתייחס אליו באמת, יחזור אל המסר הזה אם צריך, ברגע הנכון, וכך יוכל ליהנות מהמידע החשוב שקיבל בזמן אמת.

לפני סיום, נזכיר עניין חשוב, שיכול להיות ההבדל בין דיוור מוצלח לדיוור כושל: הקפדה על מסר נכון ועל דרך שליחה נכונה. עסק שרוצה לקדם את עצמו באמצעות מסרונים, צריך לדעת מה לשלוח, מה המינון ומהי הפנייה המומלצת. לא כל מידע פרסומי צריך להישלח דרך SMS: כדאי מאוד להשאיר את הזירה הזו נייטרלית, כזו שתכלול כמה שפחות פרסום אגרסיבי, כדי שהלקוח ימשיך לצרוך את המידע שנשלח בזרך זו ואף יחכה לו. חשוב מאוד שלא להעמיס על הלקוח ולא לשלוח לו רק מסרים פרסומיים, אחרת הוא יאבד אמון בכם ובערוץ היעיל הזה.