כל בעל עסק שניסה קמפיין שיווקי כלשהו (ומעטים לא עשו זאת), או שנמצא בעיצומו של אחד כזה, יודע שאחד הכלים האהובים והפופולאריים היום הוא דיוור באמצעות SMS: שליחה של מסרון ללקוחות, ובו עדכונים, מבצעים, חדשות על העסק ועוד. אך כך או כך, המטרה של הSMS, כמו של כל כלי שיווקי אחר, היא אחת להמיר פנייה לקנייה. אז איך אפשר לייצר המרות באמצעות SMS? לפניכם כמה רעיונות, שאולי אף יגרמו לכם להיות יצירתיים ולחשוב על רעיונות נוספים משלכם, בהתאם לסוג העסק ולאופיו.

TextMe מערכת דיוור ארגונית ב- SMS

הפכו את מקבלי ה-SMS לחברי מועדון

בגדול, ובשל תקנות שתוקנו לאחרונה על ידי המדינה, לא ניתן לשלוח SMS שיווקי לאדם בלי שהוא אישר זאת במפורש. אם יש לכם רשימת לקוחות שאישרו שליחת מסרון אליהם, סימן שהם רוצים לדעת מה חדש בעסק שלכם ולשמוע מכם כמה שיותר. צרפו אותם למועדון הלקוחות שלכם, גם כי מגיע וגם כי ככה הסיכוי להמרה גבוה יותר.

הציעו קופונים – לרכישה הבאה

הודעת SMS יכולה לשמש אתכם לעדכון הלקוח בזמן אמת, לשליחת מידע על מבצעים ועוד והיא יכולה גם לשמש אתכם לפעם הבאה, כלומר ליצור עם הלקוח קשר לטווח הארוך: תוכלו להציע ללקוח, למשל, קופונים שיוכל לממש בקנייה הבאה. דבר כזה כמעט בוודאות יגדיל את אחוזי ההמרה שלכם.

הזמינו את הלקוח לחנות

'שדרוג' של הסעיף הקודם (או אולי משהו בסיסי יותר דווקא תלוי את מי שואלים…) הוא הזמנה של הלקוח אליכם דרך הSMS. לא, לא מדובר בהזמנה רגילה, אלא בהצבת תנאי, למעשה: "אם אתה רוצה לממש את ההטבה, עליך להגיע אלינו לחנות". ולמה לכם לעשות זאת? משום שבדרך כלל ההמרות טובות יותר במכירה פרונטלית, פנים אל פנים.

הזמינו את הלקוח להתקשר

עוד אפשרות היא לגרום ללקוח להתקשר אליכם לדוגמה, אם אתם בעלי מסעדה ושלחתם ללקוחות שלכם SMS על המבצע האחרון, הזמינו אותם ליהנות ממנו כבר עכשיו, בטלפון. כל לקוח שיתקשר ירכוש משהו, קרוב לוודאי, ולכם תהיה היכולת לשכנע אותו לקנות, במקרה שהוא מעט מתלבט.

הציבו דד ליין להטבה

אדם שמקבל הטבה כלשהי, לא בהכרח ימהר לממש אותה אלא אם כן הוא יודע שיאבד אותה מתאריך מסוים. לכן כדאי לכם מאוד לכלול בהטבות שלכם גם דד ליין, כלומר תאריך ספציפי ואף שעה מדויקת שבהם ההטבה הזו תתפוגג. רוב הלקוחות יבחרו לממש את ההטבה, עד לתום הדד ליין, וכך עודדתם אותם להפוך ממתעניינים לקונים.

נהלו חנות E-commerce

אתם מכירים כיום מישהו שלא הזמין משהו דרך האינטרנט, לפחות פעם אחת? אנחנו לא מכירים מישהו כזה. ואם זה המצב, אתם חייבים לעצמכם אתר מסחרי, חנות E-commerce בשמה המקצועי. ואיך זה מתקשר לSMS שלכם? אם תפנו את מקבלי המסרון לאתר שלכם, דרך הSMS, הסיכוי לשיעורי המרה גבוהים יעלה.

הקימו דף נחיתה

איננו יודעים אם אתם מודעים לאפשרות הזו, אך כיום יותר ויותר בתי עסק שולחים דיוור בSMS ומתוכו מפנים לדף נחיתה מתאים. בדף הזה יכולים הלקוחות להשאיר את פרטיהם, ובהמשך להפוך לקונים לכל דבר ועניין.

לא מספיק? הוסיפו כפתור שיתוף לוואטסאפ

כיום אפשר לבנות דפי נחיתה שכוללים גם אפשרות של שיתוף אשר ישלח את הקישור לדף הנחיתה ישירות למי שבוחר מקבל הSMS. יש כאן שני יתרונות: ראשית, בדרך זו אתם חושפים את עצמכם לעוד לקוחות פוטנציאליים. שנית, הקישור מגיע מאדם שנתפס אמין, בדרך כלל (קרוב משפחה או חבר טוב), ולכן רבים מאלו שיקבלו את הקישור אליהם, יהפכו לקונים במהרה.

כתבו תוכן איכותי ומועיל

אחד העקרונות החשובים ביותר שעליהם צריך להקפיד עסק ששולח מסרונים שיווקיים ללקוחותיו הוא עיקרון התוכן האיכותי: הימנעו משליחת ספאם בSMS, אחרת הלקוח ייאבד אמון בכם. מן הצד השני, אם תקפידו על שליחת הודעות בעלות ערך מוסף בלבד, הלקוח יבטח בכם, יחכה לעוד הודעות מכם וישתכנע לרכוש ממוצריכם ביתר קלות.

כתבו הנעה לפעולה ברורה וישירה

כמו קידום אתרים, אומנם SMS הוא כלי שנחשב אמין מאוד, אך הוא גם מוגבל במקום. לכן עדיף שלא 'תלכו סחור סחור', וכללו במסרון מסרים חדים, קצרים ומדויקים: "בואו לכנס מחר"; "בואו לבדוק את המוצר החדש"; "החנות שלנו מחכה לכם, עד השעה 16:00". כמה שיותר קצר וכמה שיותר ברור יעשה טוב לכל לקוח, וישכנע אותו בעתיד שכדאי לו לבצע רכישה בעסק שלכם.