כיום עומדים לרשות העסק שלל אמצעי פרסום: קמפיין בגוגל או בפייסבוק, ניהול דף עסקי בפייסבוק, שליחת דיוור אלקטרוני, פרסום באתר שלו ובאתרים אחרים – ואלו רק האמצעים האינטרנטיים שבהם הוא יכול להשתמש (והם גם לא היחידים…). לכל אלו מצטרף באחרונה כוכב עולה, שהופך פופולארי יותר ויותר עם השנים: שליחת SMS פרסומי/שיווקי ללקוחות.

אם גם אתם שוקלים לעשות זאת, דעו שלא מדבר בעניין שאפשר לזלזל בו: היום אפשר לנהל רשימות של אלפי לקוחות אשר יקבלו את ההודעות הללו, ולכן חשוב מאוד לדעת איך לבצע קמפיין כזה, מה כדאי לעשות ומה לא – וכמובן: מה צריך לרשום. רוצים לדעת את התשובות לכל אלו? הנה כמה טיפים לקמפיין SMS איכותי.

בצעו פילוח שוק – ושלחו בהתאם

לפני שאתם מתחילים בקמפיין, בצעו פילוח שוק נכון. אל תצאו לדרך לפני שאתם מחליטים בדיוק למי לשלוח, ומה לשלוח, כדי שכל SMS שלכם יהיה מדויק וממוקד מאוד. לפי הפילוח, תחליטו איזה תוכן לשלוח לאיזה לקוח (לדוגמה: מבצע על בגדי ילדים – להורים; מבצע על ג'ינסים חדשים – לבני 20 פלוס).

כתבו באופן אישי

אחד הדברים החשובים ביותר בשליחת SMS הוא הכתיבה האישית והפנייה האישית: דאגו שההודעה תיפתח בשמו האישי של הלקוח, דברו אליו בגובה העיניים ושתפו אותו במה שקורה בעסק, באופן קבוע. כך תזכו באמונו.

שלחו בזמן הנכון

שליחת SMS, בעקבות טעות תמימה, במהלך יום הכיפורים, יכולה לגרום ל'סימון' של העסק לעד. זו כמובן דוגמה קיצונית, אך גם היא קרתה – ויכולה לקרות בעתיד. חשוב מאוד להקפיד על זמן השליחה: לא לשלוח בשבתות, במועדים ובחגים; לא לשלוח בלילות; ולהקפיד על שליחה בשעות שנחשבות פעילות: שעות אחר הצהריים, למשל. אם מדובר בהודעה הקשורה, למשל, למבצע על בירה בפאב, רצוי שהיא תישלח לקראת הערב.

שלבו חידות ושאלות

לא רק זמן השליחה משנה, אלא גם התוכן עצמו, כמובן. אם אתם רוצים תוכן שימשוך את הלקוח ויגרום לו להגיב, מומלץ לשלב חידות ושאלות – על העסק ועל התחום שבו אתם עוסקים. תתפלאו כמה זה מוסיף לאינטרקציה.

שלבו אימוג'ים (לא יותר מדי)

אימוג'ים הם היום דבר בלתי נפרד מכל טקסט חברותי וידידותי, ומאחר שגם אתם רוצים ליצור טקסט כזה, חשוב שתשתמשו בהם – לא יותר מדי, אך לדאוג שהם יהיו נוכחים. גם לעניין הזה יש השפעה רבה על איך שהלקוח תופס אתכם.

כתיבה קצרה ופשוטה

אין כל צורך להכביר במילים – מדובר בכל זאת רק ב-SMS. אל תכתבו 'מגילות', היו קצרים ופתחו מייד במסר, אין צורך בהקדמות. חשוב גם לכתוב פשוט, ממש כמו שהייתם כותבים לחבר טוב, למשל. זה יעשה את העבודה.

לא להפוך את ה-SMS לספאם

נכון, מאוד מפתה לשלוח ללקוח הודעה על כל דבר קטן, אבל זה לא נכון ולא רצוי. אם תציפו את הלקוח, הוא פשוט יפסיק לקרוא את ההודעות שלכם, ויקטלג אותן – גם אם במוח בלבד – כהודעות ספאם שלא צריך להתייחס אליהן. חבל.

השתמשו בכתובת קישור מקוצרת

אם אתם משלבים קישורים בהודעה, כדאי להשתמש בכתובות מקוצרות (דרך goo.gl או bitly למשל). כך התוכן ייתפס ידידותי יותר.

מימוש בבית העסק

שלחו ללקוח הודעות שמפעילות אותו ומניעות אותו – בעיקר כאלו אשר גורמות לו להגיע אל העסק שלכם, או לחלופין להיכנס לאתר שלכם. שוב, לא לעשות את זה בכוח, אך כן לכוון לשם: זו הדרך להגיע ליחס המרה טוב.

חשבו איך אתם גורמים ללקוח להעביר את ההודעה לאנשים נוספים

בכל מלל שאתם רושמים, חשבו איך להגיע לעוד אנשים דרך הלקוחות שלכם: מה יגרום ללקוח לשתף את המידע, מה יוביל אותו למסקנה שהוא חייב לשתף וכדומה. זה יכול לקדם את העסק שלכם בצורה בלתי רגילה.

לא לשלוח לפני בדיקה של המלל

הדבר החשוב ביותר לפני שלחצתם על כפתור השליחה: כמו בכל טקסט, גם כאן בדקו היטב מה כתבתם ואיך זה יצא. רק כך תהיו בטוחים שהכול נראה טוב ומקצועי.

ועוד כמה טיפים לבחירת מערכת הדיוור:

זיהוי השולח

כאשר אתם מצטרפים למערכת לשליחת SMS פרסומי, ודאו שאתם יכולים לשלוח את המסרון כשהוא כולל את זיהוי השולח, כלומר אתכם: דאגו שה-SMS מגיע מהמספר של בית העסק עצמו. כך בונים אמון לטווח הרחוק.

חפשו מערכת שתאפשר לכם לשלוח SMS בנוחות

כיום ישנן מערכות שמאפשרות שליחה מהמחשב ולא דרך הטלפון בלבד (זה נוח ומסודר יותר), ומציעו מערכת שליחה שלא דורשת התקנה של תוכנה כזו או אחרת. כדאי לכם לחפש מערכות כאלו.

בחרו במערכת שמאפשרת לכם ניהול פרטני של כל לקוח

אם יש לקוח שמופיע פעמיים; אם כבר שלחתם ללקוח ספציפי הודעה אתמול, ואתם לא רוצים לשלוח לו שוב; אם תרצו להעביר מסר אישי לכמה לקוחות בודדים – בכל המקרים האלה, ובעוד רבים אחרים, כדאי מאוד שתהיה לכם מערכת שמאפשרת לכם לנהל את הקשר עם הלקוחות גם בצורה פרטנית.

מערכת שמאפשרת ללקוח להגיב ולכם להגיב לו

שיחה היא דבר חשוב: רכשו מערכת שמאפשרת לכם לא רק לשלוח הודעות SMS ללקוח, אלא גם להשיב לו דרך אותה מערכת בדיוק.